loader
Blog motoryzacyjny

RAM TRX - piękne szaleństwo

POWRÓT DO: Blog Zero to 60 Times Recenzje samochodów RAM TRX - piękne szaleństwo

RAM TRX - Pięknie szalony

Istnieje wiele powodów, dla których ktoś chce mieć samochód. Możesz chcieć dostać się z jednego miejsca do drugiego, możesz chcieć doświadczyć dużych prędkości, możesz chcieć przewozić różne towary.

Ciężarówki to w Ameryce poważna sprawa. Są nie tylko końmi roboczymi, ale także obrazują styl życia. Nic dziwnego, że na rynku dostępnych jest mnóstwo zestawów do podnoszenia, zestawów turbo, ponadwymiarowych błotników i ogromnych kół. Ludzie chcą, aby ich ciężarówka dawała im poczucie mocy, dlatego wymieniają części i instalują ulepszenia.

Jest też RAM TRX z 2022 roku. To nie jest tylko sportowa ciężarówka, to supertruck! Ta bestia nie potrzebuje niczego z rynku wtórnego, abyś trzymał się za tyłek, gdy rusza. Jest duży, wredny i szybki - szalenie szybki.

Serce Hellcat

Przejdźmy od razu do rzeczy. Nikt nie chce tego pickupa ze względu na ilość bel siana, które może przewieźć, ani na to, jak wygodne są siedzenia. Nikt też nie dba o jego przystojny wygląd. RAM TRX jest szybki i właśnie dlatego chcesz go mieć.

Ukryty między masywnymi błotnikami i maską, 6,2-litrowy Hellcat V8 czeka na wciśnięcie pedału gazu. W tym momencie na kołach rozpęta się piekło.

Ta iteracja Hellcat V8 przenosi 702 KM i 650 lb-ft momentu obrotowego na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Po części moc ta pochodzi z powiększonej 2,4-litrowej turbosprężarki. Można by pomyśleć, że czas 3,7 sekundy od 0 do 60 mil na godzinę nie będzie przypisany do potężnej, pełnowymiarowej ciężarówki, ale tak właśnie jest. RAM TRX zjeżdża z linii i wściekle zjada asfalt, pokonując ćwierć mili po 12,3 sekundy i przy prędkości 110 mil na godzinę.

Tępe, uniesione szerokie nadwozie

Nie jest tajemnicą, że TRX nie jest tani. Nie oznacza to jednak, że nabywcy nie otrzymują dobrego stosunku jakości do ceny za wszystko, co oferuje ta sportowa ciężarówka. Nadwozie jest o 8 cali szersze niż w zwykłym RAM-ie, głównie po to, aby pomieścić mocne 35-calowe opony. 12 cali prześwitu pozwoli RAM TRX pokonać każdą przeszkodę. Bezproblemowo wjedzie także na głęboką na 32 cale wodę.

Nadal obawiasz się, że coś może przebić się przez duży prześwit i uderzyć w ciężarówkę? Nie martw się; wzmocniona rama podwozia jest chroniona przed kamieniami, gruzem lub bydłem.

Otwarcie maski nie ujawnia zwykłego widoku silnika V8 Hellcat, do którego byliśmy przyzwyczajeni w Dodge Challenger, Charger i Durango SRT. Zamiast tego RAM TRX posiada plastikową osłonę, z oczywistych względów ochronnych. Osłona zdejmuje się dość łatwo, odsłaniając piękną drwinę z głównego konkurenta ciężarówki.

Plastikowy panel pod pokrywą przedstawia wizerunek T-Rexa zjadającego Raptora. Masz odniesienie? TRX, T-Rex, ziemniak ziemniaczany. A Raptor? Powiedzmy, że Ford zrozumiał aluzję.

Po zatrzaśnięciu maski, oczom ukazuje się spory, głodny czerpak powietrza, otoczony równie dużymi otworami wentylacyjnymi biegnącymi w kierunku przedniej szyby. Zarówno czerpnia powietrza, jak i otwory wentylacyjne służą funkcjonalnemu celowi, zasilając dużą turbosprężarkę.

Po bokach, podniesione nadwozie odsłania wytrzymałe, regulowane amortyzatory Bilstein i koła beadlock, które utrzymają oponę nieruchomo, gdy trzeba będzie zmniejszyć ciśnienie, aby lepiej wspinać się po skałach.

Łóżko TRX jest proste. Nie ma w nim nic specjalnego, maksymalizując przestrzeń do przechowywania zamiast jakichkolwiek zabawnych i raczej niepotrzebnych funkcji. Co zaskakujące, RAM zdecydował się uczynić TRX nieco ukrytym. Oprócz logo umieszczonego w lewym dolnym rogu z tyłu, nie ma wielu wskazówek projektowych, które pozwoliłyby innym kierowcom wiedzieć, że nie jest to przeciętny RAM.

Wskakując do kabiny

Tak, RAM TRX jest na tyle wysoki, że większość ludzi musi dosłownie wskoczyć do kabiny. Wąskie relingi po bokach nie służą tak naprawdę jako deski do biegania. Po wejściu do środka główna różnica między zwykłą pamięcią RAM a TRX jest dość oczywista.

Zamiast pokrętła zmiany biegów na desce rozdzielczej, TRX jest wyposażony w dźwignię zmiany biegów. Miejsce pokrętła na desce rozdzielczej zajmują elementy sterujące napędem na 4 koła i tryby jazdy oraz kontrola startu. Nie przepadasz za dźwignią zmiany biegów? Zamiast tego można przełączyć łopatki zmiany biegów za kierownicą. Aby uzyskać najbardziej agresywną zmianę biegów, wypróbuj tryb Sport lub Baja.

Ogólnie rzecz biorąc, TRX może być wyposażony w dobrze wyposażone wnętrze, którego oczekujemy od wielu pełnowymiarowych nowoczesnych pickupów. Podczas gdy model podstawowy oferuje tapicerkę materiałową, wersje TR1 i TR2 są tym, czego naprawdę potrzebujesz. W tych wersjach kabina RAM TRX została wzbogacona o miękką skórę, włókno węglowe i zamsz. Przednie fotele są podgrzewane i wentylowane, choć niestety dla niektórych funkcje te nie są rozszerzone na tył.

Pasażerowie siedzący z tyłu mają jednak do dyspozycji dużą ilość miejsca, zarówno na nogi, jak i na głowę. Po obu stronach znajdują się uchwyty, których można się chwycić, gdy droga jest wyboista lub kierowca zdecyduje się wcisnąć pedał gazu do dechy. Ponadto, mimo że w tylnym rzędzie znajdują się tylko trzy siedzenia, RAM TRX hojnie zapewnia 5 portów ładowania - 2 USB-C, 2 USB-A i zwykłe gniazdko domowe.

Duży, pionowo zamontowany 12-calowy ekran dotykowy oferuje wszystkie technologie, których można szukać: Apple CarPlay, Android Auto, własną nawigację, radio SiriusXM i tak dalej. Jedną z fajnych funkcji jest możliwość podzielenia ekranu między wiele aplikacji. W ten sposób nawigacja i Apple CarPlay mogą być otwarte i widoczne w tym samym czasie. Istnienie fizycznych pokręteł wokół ekranu zostanie bardzo docenione podczas jazdy w terenie.

Jeździ jak ogar piekielny!

Spójrzmy prawdzie w oczy. Nikt tak naprawdę nie jest zainteresowany RAM TRX ze względu na jego przyzwoitą zdolność holowania lub zdolność do przewożenia ekipy serwisowej na miejsce pracy. Wszyscy chcą TRX, ponieważ jest obrzydliwie szybki.

Z odpowiednio rozgrzanymi oponami i systemem kontroli startu, Dodge RAM TRX może osiągać 12-sekundowe czasy na torze drag strip. System kontroli startu umożliwia nie tylko dostosowanie prędkości obrotowej startu, ale także indywidualne ustawienie świateł zmiany biegów dla każdego biegu. Tej funkcji można by się spodziewać w wysokiej klasy samochodzie sportowym lub supersamochodzie, a nie w pełnowymiarowym pickupie.

Hellcat V8 wyrzuca z wydechu niesamowite niskie tony, więc zawsze jest dobry powód, aby wcisnąć pedał gazu. Prawdopodobnie mógłby pokonać wiele samochodów sportowych na światłach stopu i pozostawić wiele hot-hatchy w kurzu, skłaniając właścicieli do ponownego przemyślenia swoich wyborów.

Jednak TRX został zbudowany przede wszystkim z myślą o niezbyt przyjaznych terenach, gdzie asfalt nie dociera. Przełącz tryby jazdy i wybierz Baja. Zawieszenie odpowiednio się dostosuje i będziesz gotowy nie tylko do jazdy po nierównym terenie, ale także do szybkiej jazdy.

Przełączanie między dostępnymi trybami napędu na 4 koła może sprawić, że RAM TRX pokona nawet bardziej techniczne fragmenty terenu. Tutaj nieporęczne opony łączą się z dużym prześwitem i nieprzyzwoitym momentem obrotowym, aby pokonać strome skały i bardzo nierówne powierzchnie.

RAM TRX to świetna zabawa zarówno na drodze, jak i poza nią. Jednak wielka moc to wielka frajda, ale także fatalne zużycie paliwa. Nawet jeśli będziesz uważał, aby nie zdenerwować zbytnio przepustnicy, TRX z trudem przekroczy 10 mpg na drodze. Gdy silnik Hellcat ryknie gniewnie, zużycie paliwa szybko spadnie poniżej 7 mpg. Prawdopodobnie żaden nabywca TRX nie jest bardzo zaniepokojony przebiegiem, jednak wraz ze wzrostem cen paliwa, niektórzy nieuchronnie będą.

Wniosek - najszybszy pickup na rynku

Jeśli Ford rzucił Wranglera na kolana modelem Bronco, to Chrysler zrewanżował się modelem RAM TRX. Nieporęczne, podwyższone podwozie zawiera wszystkie kluczowe cechy potwornie szybkiej sportowej ciężarówki: silnik V8 o mocy 700 KM z ogromnym momentem obrotowym, wzmocnione podwozie ze stalowym poszyciem, adaptacyjne zawieszenie o długim skoku i przycisk kontroli startu.

W kabinie jest mnóstwo technologii do zabawy, izolacja akustyczna jest powyżej średniej, a nawet można ją wyposażyć w eleganckie skórzane wentylowane fotele - w pickupie! Rzeczywiście, przebieg nie zrobi na nikim wrażenia, chyba że mierzysz w uśmiechach na galon, a nie w milach na galon.

RAM TRX Hellcat Powered Truck Review Zdjęcia:

Powiązane posty na blogu Dodaj komentarz